ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΝΑ…

  • … μειώσω τα σκουπίδια μου (RRR: reduce, reuse, recycle!)
  • … αντικαταστήσω όσο περισσότερες κοινές λάμπες μπορώ, με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης. Γενικά, να φροντίσω να ξεκινήσω την εξοικονόμηση ενέργειας από το σπίτι μου.
  • … κάνω το μπαλκόνι μου πράσινο. Βελτιώνει την αισθητική του χώρου μου και τη ψυχική μου ηρεμία.
  • … πάψω να πατάω πάνω στο χόρτο στα πάρκα, να χαράζω τους κορμούς των δέντρων, να αδιαφορώ για τα νεαρά δεντράκια στα πεζοδρόμια όταν παρκάρω, να κόβω τα λουλούδια των δημοσίων χώρων. Μια πόλη θεωρείται βιώσιμη όταν σε κάθε κάτοικο αναλογούν 9 τ.μ. πράσινου.
  • … πω όχι στον αβασάνιστο εγκλεισμό των ζώων στο σπίτι μου. Αν αγαπώ τα ζώα δεν τα κλείνω σε κλουβιά, δεν τα περιορίζω σε διαμερίσματα με τους δικούς μου ανθρώπινους όρους διαβίωσης, δεν τα παίρνω στο σπίτι σαν παιχνίδι για τα παιδιά μου, ενημερώνομαι πρώτα πως η περιποίησή τους και η διατροφή τους κοστίζουν σε χρήμα και χρόνο. Και, προπαντός, δεν τα εγκαταλείπω στο δρόμο όταν συνειδητοποιήσω πως δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα.
  • … αρνηθώ να συμμετάσχω στο εμπόριο ζώων. Πολλά είδη είναι σήμερα υπό εξαφάνιση. Άλλα ταλαιπωρούνται και πεθαίνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, κι άλλα βασανίζονται στις συνθήκες αιχμαλωσίας που τους επιβάλλω μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον και τις συνήθειές τους.
  • περπατήσω περισσότερο και να οδηγήσω λιγότερο μέσα στην πόλη.
  • … κάνω οικονομία: στο νερό, στην ενέργεια, στην τροφή, όπου αλλού μπορώ. Θα προστατέψω έτσι τους φυσικούς πόρους που κινδυνεύουν άμεσα.
  • … πάψω να σπαταλώ χαρτί. Ο Η/Υ μου δίνει την ελευθερία να βλέπω τυπωμένο ό,τι θέλω μα αυτό πρέπει να γίνεται με μέτρο. Αν εργάζομαι σε υπηρεσία προσπαθώ να μειώσω τις φωτοτυπίες. Τις άχρηστες μπορώ να τις αξιοποιήσω ως πρόχειρα για σημειώσεις.
  • … μην ανάβω το κλιματιστικό με την πρώτη ζεστούλα και μάλιστα δημιουργώντας συνθήκες κατάψυξης στο χώρο μου.
  • … ρίχνω τα σκουπίδια μέσα στους κάδους και όχι στο δρόμο ούτε γύρω από αυτούς. Επίσης, να πάψω να τα εκτοξεύω από το παράθυρο του σπιτιού μου επειδή τυχαίνει να μένω σε περιοχή που συνορεύει με αλάνα, πάρκο, ποτάμι, δασάκι ή επειδή πιστεύω πως δε με βλέπει κανένας. Πρέπει να εξασκηθώ στο να με βλέπει μια παλιά μου φίλη, η συνείδησή μου.
  • … αντιληφθώ πως, αφού δεν χρησιμοποιώ το κυνήγι για την επιβίωσή μου, τότε το χρησιμοποιώ ως μέσο ψυχαγωγίας πάνω σε ανυπεράσπιστα ζώα… Και, βέβαια, πως η φύση έχει τους δικούς της μηχανισμούς για να διατηρεί την ισορροπία της, δεν περιμένει εμένα και το όπλο μου!
  • δεχτώ πως η φροντίδα για το περιβάλλον είναι πολιτισμός.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΩ ΝΕΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ!

Σχολιάστε

